jesteśmy s t a r s z a k a m i


   WŁÓCZYKIJAMI



 


 


Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:


GRUDZIEŃ:


Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:


Ÿ • Dostrzeżemy zimowe zjawiska pogodowe


Ÿ • poznamy sposób działania termometru i dokonamy pomiarów temperatury.


Ÿ • utrwalimy zasady bezpieczeństwa podczas zabaw na śniegu i uprawiania sportów zimowych.


Ÿ • będziemy doskonalić umiejętność klasyfikowania i tworzyć zbiory


Ÿ • będziemy zwracać uwagę na  współpracę podczas planowania i wykonywania pracy zespołowej.


Ÿ • poprowadzimy obserwacje przyrodnicze


 •będziemy kształtować pozytywne wzorce zachowania i doceniać wagę wzajemnej pomocy


• Dostrzeżemy różne aspekty odpowiedzialności i jej znaczenie w relacjach społecznych.


• Będziemy odczytywać  komunikaty niewerbalne innych osób świadczące o odczuwanych emocjach i nastrojach.  


• Nabierzemy opiekuńczego i empatycznego stosunku do zwierząt.


• Utrwalimy znajomość poznanych liter.


• Włączymy się w akcje i przedsięwzięcia o charakterze charytatywnym na potrzeby środowiska lokalnego.


 


PIOSENKA: 


LECĄ SMOKI


Wezmę sobie kredki, wezmę kartkę pustą
Zaraz narysuję smoków całe mnóstwo
Drzewa aż do nieba, wielkie i zielone
Narysuję to, co lubią smoki wymyślone

Lecą smoki pod obłoki
Wiatr im plącze smocze loki
Słońce im zagląda w oczy
Takie oczy całkiem smocze X 2

Nagle wszystkie smoki wyskoczyły z kartki
Okno otworzyły - to już nie są żarty
Ja się tak nie bawię, zaraz powiem mamie
Że fruwają nad podwórkiem smoki rysowane
Lecą smoki... X2


 


Rodzice Włóczykiji


Serdecznie zapraszamy na zajęcia popołudniowe-integracyjne dzieci z rodzicami


dnia 30.11.2017 r. o godzinie 17:00


wychowawca


 


WIERSZ:


POMYSŁ NA NUDĘ


 


Wieje wiatr pada deszcz


Ty się nudzisz i ja też.


Gdy się wspólnie naradzimy


Coś na nudę wymyślimy.


Ty masz pomysł, ja mam też


Nuda poszła sobie precz.


Deszcz nam nie przeszkadza wcale,


już bawimy się wspaniale




 


PIOSENKA:


BRYLANTOWY DESZCZ


1.Kiedy smutno Ci i wciąż kapie z nieba


Wyjdź na spacer, a rozpromienisz się.


Weź parasol i zabierz swoje marzenia,


W każdy mokry dzień czary dzieją się.


 


Ref. Bo w taki deszcz brylanty rosną na drzewach,


Bo w taki deszcz piosenki nuci wiatr,


Bo w taki deszcz srebrzyście mienią się drzewa,


Bo w taki deszcz zobaczysz piękny świat.


 


2.Otwórz dłonie i kilka kropli nazbieraj,


One zmienia się w brylantowy skarb.


Potem  farby weź i piosenkę zaśpiewaj


Krople sprawią, że bajkowy poznasz świat.


 


Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:


listopad


 


Ÿ- Utrwalimy kolejność i nazwy pór roku oraz ich charakterystyczne cechy.


Ÿ- Będziemy dostrzegać i opisywać zamiany  w przyrodzie związane z jesienią.


-Ÿ Będziemy podziwiać piękno listopadowej pogody i utrwalać zasady zdrowego Włóczykija


- Będziemy komponować improwizacje instrumentalne związane z wyjatkowa listopadową pogodą.


Ÿ- Kształtuje prawidłowe nawyki żywieniowe rozumiejąc potrzebę spożywania warzyw  i owoców.


Ÿ- Zapoznamy się z naturalnymi i sztucznymi źródłami ciepła i światła oraz ich znaczeniem dla ludzi i zwierząt


 


KOCHANI RODZICE


 Włóczykiji


Od 9 października br każde dziecko zbiera pieczątki za wyjątkowe zachowanie, rozumiane dla danego Włóczykija inaczej, indywidualnie. W każdy piątek przeliczamy zdobyte pieczątki i nasza grupowa włochata piłka Zębuś Ciszak trafia na cały weekend  pod opiekę zdobywcy największej liczby deficytowych zachowań. Życzę licznych odwiedzin Zębusia w Waszych domach


 



 




 


Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:


październik:


 


- zainteresujemy sie przyrodą i będziemy korzystać z róźnych źródeł wiedzy


- będziemy rozpoznawać wybrane gatunki ptaków i zwierząt leśnych oraz ich sposoby przygotowywania się do zimy


- powiemy o ostrożnym zachowaniu wobec zwierząt leśnych


- będziemy ćwiczyć logiczne myślenie w klasyfikowaniu zwierząt oraz wyróżnianie głosek w nagłosie i wygłosie


- dostrzeżemy piękno i różnorodność architektury


- wskażemy różnice w technikach plastycznych w oparciu o dzieła


- rozwiniemy umiejętność spostrzeżeń, wrażeń i odczuwania emocji podczas ogladania dzieł sztuki i słuchnia muzyki instrumentalnej


- wzbogacimy wiedzę na temat form teatralnych


- rozwiniemy znaczenie estetyki




 


WIERSZ: 


NA WYSTAWIE


 


Idę z mamą na wystawę! To dopiero jest ciekawe !
Piękny pałac, wielka brama... " To muzeum" - mówi mama.


Nie widziałem ani razu tylu ludzi i obrazów.
Samych sal ze sto tysięcy, a obrazów jeszcze więcej!


Co tu jest namalowane? Czy to człowiek? Czy to dzbanek?
A tu jakaś dziwna plama... " Piękny obraz" - mówi mama.


A tu gruby pan z gitarą, co ma wąsy jak makaron...
Jakieś konie depczą ludzi... Trochę mi się tutaj nudzi.


 


Mamo, chodź tu! Mamo zobacz! To dopiero piękny obraz!
Kwitną kwiaty, słońce świeci, na ławeczce siedzą dzieci...
Tylko taka brzydka rama... "To jest okno!" - mówi mama




PIOSENKA:


JESIENIĄ...


Przyszła jesień w liście ubrana,


w dłoniach trzyma małego kasztana,


do wiewiórek uśmiecha się w lesie,


babie lato na drzewach rozwiesi.


jesienią, jesienią słońce


jesienią, jesienią wiatr


jesienią, jesienią słońce


jesienią, jesienią deszcz


 


Grzyby w lesie z deszczem obudzi


W ciepłe szale ubierze nas ludzi


Poprzegania z łąki motyle,


pozostanie tu z nami na chwilę.


jesienią..


 


Do koszyka nam jabłek nazbiera


I marchewki i trochę selera


W ciepłej gawrze zaśnie z misiami


I poczeka na zimę tam z nami.


jesienią...




WIERSZ:


CZAS DO LASU IŚĆ


Czas do lasu iść, wziąść paprotki liść,


liście buka, liście brzozy,


wzorek z tego się ułoży.


Będzie cieszył nas w chłodnej zimy czas.


 


Czas żołądzie wziąć, zgrabnie skrajać, ściąć,


kiedy się przemienia w duszki,


dacć im zgrabne kapeluszki


i postawić w kąt, leśnych duszkó rząd.


 


Oto warsztat nasz, darował go las:


dużo listków ciemnych, jasnych,


ułożymy z nich obrazki.


Przypomną nam las, w chłodnej zimy czas.






Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:


Wrzesień-październik


 


Ÿ Utrwalimy kolejność i nazwy pór roku oraz ich charakterystyczne cechy.


Ÿ Będziemy dostrzegać i opisywać zamiany w przyrodzie związane z jesienią.


Ÿ Będziemy podziwiać piękno jesiennego kolorytu przyrody oraz uczyć się rozpoznawać gatunki drzew.


Ÿ Rozwiniemy wrażliwość zmysłową i słownictwo podczas działań badawczych związanych z poznawaniem jesiennej przyrody.


Ÿ Będziemy komponować improwizacje instrumentalne związane z jesienią.


Ÿ Będziemy ćwiczyć przeliczanie na materiale konkretnym.


Ÿ Kształtuje prawidłowe nawyki żywieniowe rozumiejąc potrzebę spożywania warzyw i owoców.


Ÿ Poznamy reguły transakcji wymiennej typu kupno – sprzedaż, polegającej na wymianie żetonów na towar oraz pochodzenie wybranych produktów spożywczych.


 


WIERSZ:


ŚWIATŁA NA SKRZYŻOWANIU


Niech każdy stanie przed skrzyżowaniem,


Palą się światła, popatrz na nie.


Światło zielone, jak młode listki,


Na drugą stronę zaprasza wszystkich.


A światło żółte jak liść jesieni,


Ostrzega śpiesz się, bo ruch się zmieni.


Światło czerwone, jak mak, jak ogień,


Wszystkim przechodniom zamyka drogę.




PIOSENKA:                                          


                                                      ZIEMIA ZIELONA WYSPA


                                                                                 Nie warto mieszkać na Marsie
Nie warto mieszkać na Wenus
Na Ziemi życie jest ciekawsze
Powtarzam to każdemu.

Bo ziemia to wyspa, to wyspa zielona
wśród innych dalekich planet
To dom jest dla ludzi, dla ludzi
I zwierząt, więc musi być
bardzo zadbany

Chcę poznać życie delfinów
I wiedzieć co piszczy w trawie
zachwycać sie lotem motyla
I z kotem móc sie pobawić

Bo Ziemia to....

Posadźmy kwiatów tysiące
posadźmy krzewy i drzewa
niech z nieba uśmiecha się słońce
Pozwólmy ptakom zaśpiewać.

Bo Ziemia to...



Nie warto mieszkać na Marsie Nie warto mieszkać na Wenus Na Ziemi życie jest ciekawsze Powtarzam to każdemu. Bo ziemia to wyspa, to wyspa zielona wśród innych dalekich planet To dom jest dla ludzi, dla ludzi I zwierząt, więc musi być bardzo zadbany Chcę poznać życie delfinów I wiedzieć co piszczy w trawie zachwycać sie lotem motyla I z kotem móc sie pobawić Bo Ziemia to…. Posadźmy kwiatów tysiące posadźmy krzewy i drzewa niech z nieba uśmiecha się słońce Pozwólmy ptakom zaśpiewać. Bo Ziemia to…

Zobacz więcej na: http://piosenkiharcerskie.eddu.me/ziemia-wyspa-zielona/

 


Nie warto mieszkać na Marsie Nie warto mieszkać na Wenus Na Ziemi życie jest ciekawsze Powtarzam to każdemu. Bo ziemia to wyspa, to wyspa zielona wśród innych dalekich planet To dom jest dla ludzi, dla ludzi I zwierząt, więc musi być bardzo zadbany Chcę poznać życie delfinów I wiedzieć co piszczy w trawie zachwycać sie lotem motyla I z kotem móc sie pobawić Bo Ziemia to…. Posadźmy kwiatów tysiące posadźmy krzewy i drzewa niech z nieba uśmiecha się słońce Pozwólmy ptakom zaśpiewać. Bo Ziemia to…

Zobacz więcej na: http://piosenkiharcerskie.eddu.me/ziemia-wyspa-zielona/
Nie warto mieszkać na Marsie Nie warto mieszkać na Wenus Na Ziemi życie jest ciekawsze Powtarzam to każdemu. Bo ziemia to wyspa, to wyspa zielona wśród innych dalekich planet To dom jest dla ludzi, dla ludzi I zwierząt, więc musi być bardzo zadbany Chcę poznać życie delfinów I wiedzieć co piszczy w trawie zachwycać sie lotem motyla I z kotem móc sie pobawić Bo Ziemia to…. Posadźmy kwiatów tysiące posadźmy krzewy i drzewa niech z nieba uśmiecha się słońce Pozwólmy ptakom zaśpiewać. Bo Ziemia to…

Zobacz więcej na: http://piosenkiharcerskie.eddu.me/ziemia-wyspa-zielona/


 


PIOSENKA:                                         WIEWIÓRECZKA


ref. Wiewióreczka mała, po lesie biegała
Hopsa sasa, hopsa sasa, po lesie biegała bis

1. Spotkała jeżyka, tańczyli walczyka
Tańczyli walczyka raz, dwa, trzy, raz, tańczyli walczyka raz, dwa, trzy, raz, bis


ref. Wiewióreczka mała... 


2. Spotkała owieczkę ,tańczyli poleczkę
Raz i dwa i, Raz i dwa i, tańczyli poleczkę bis


ref. Wiewióreczka mała... 


3. Spotkała ślimaka, tańczą kujawiaka.
Raz i dwa,Raz i dwa, trzy tańczą kujawiaka bis


ref. Wiewióreczka mała...


4 Spotkała szaraka ,tańczą krakowiaka
Dookoła polany ,tańczą krakowiaka bis




we wrześniu:


• Poznamy cztery żywioły: ziemię, ogień, wodę i powietrze.


• będziemy słuchać utworów literackich i wypowiadać się na ich temat.


• Śpiewać piosenkę i ilustrować ją ruchem.


• wskazywać podstawowe elementy na globusie i mapie.


• Wymieniać różne środowiska przyrodnicze i ich mieszkańców.


• Integrować się z grupą, prezentować się na forum grupy.


• Klasyfikować przedmioty, tworząc kąciki tematyczne.


• U trwalać zasady obowiązujące w grupie i przestrzegać ich.


• Poznawać obowiązki dyżurnego.


• Odkodować informacje zapisane za pomocą symboli i przekazywać je gestami.


• Podejmować trening w zakresie samoobsługi.


• Ćwiczyć analizę i syntezę słuchową, wyodrębniać samogłoski na początku wyrazów.


 


 


witamy po


W A K A C J A C H 



projekt i wykonanie studio-fi.com